Kunskapshubben

sexans tabell

Kunskapshubben är en av Årstaskolans siter.

Här kan man hitta filmer inom olika kategorier, till exempel elevfilmer, SO och praktisk-estetiska ämnen.

Det jag fastnade för var filmerna om gångertabellerna. Bilden ovan länkar till den om sexans tabell men det finns för alla mellan två och nio.

Bland kommentarerna till filmen kan man till exempel läsa att:

Jag har lärt mig alla tabellerna med att sjunga dem

När jag hade lyssnat på den i skolan så fastnade den i mitt huvud så jag inte kunde sova på två nätter men det var tur att det var lov då ;)

Underbart, eller hur!?

De har också två andra siter som kanske kan vara intressanta:

http://www.mattenauterna.se/

http://blogg.arstaskolan.se/

Kommentera

